It's All About ...

Communicatie

Als freelancer ben ik tijdelijk of part-time voor langere tijd in te huren om bij je communicatie te ondersteunen.
Zowel offline als online.

Communicatie is elkaar raken.
💙 Fysiek en Mentaal,
💙 Dynamisch en Statisch,
💙 Lichamelijk en Geestelijk,
💙 Woorden en Daden.

Communicatie is op zo veel manieren het uitwisselen van allerlei signalen.
Per boodschap kan er een andere manier van communicatie nodig zijn om gegevens uit te wisselen.

Communicatie ondersteuning © www.itsallaboutcommunication.nl

Wat kan ik voor je betekenen?

Werk jij al met een communicatie- of verkoopfunnel? Hieronder lees wat een funnel is en hoe ik je daarbij kan helpen.

Een andere vorm van communicatie waar je mij voor kan inhuren is tijdens evenementen of projecten waar je een extra handje nodig hebt.
Hieronder staan 3 voorbeelden van klanten en hun referenties die ik met ontzettend veel plezier heb mogen dienen.

Mail ilse@itsallaboutcommunication.nl of Contact met It's All About Communication 0186-694555.

Communicatie funnel



Wat is een funnel?

Een funnel is het Engelse woord voor trechter. Een belangrijk onderdeel van het communicatie proces en marketingmix.

De funnel is jouw Customer Journey, het proces van zichtbaarheid tot aankoop.
Het begint allemaal met zichtbaarheid. Hoe komen bezoekers op je website? Hoe heeft men gehoord of gezien van jouw product of dienst?

Voor aankoop

In het bovenste gedeelte van de verkoopfunnel communiceer je aan zoveel mogelijk mensen. Jouw site trekt bezoekers via verschillende kanalen.Bij degene die via Google, Social Media, advertentiesite, startpagina's etc doorklikken naar jouw site heb je Interesse gewekt.
Van de bezoekers die overblijven wek jij Verlangen door een sterke tekst, goede seo, afbeeldingen die meer zeggen dan 1.000 woorden, referenties en video's.
Wanneer die Verlangen zo groot is wordt er door je website bezoeker Actie ondernemen.
Dat kan zijn een emailadres invullen, informatie/offerte aanvraag of zelf een verkoop afsluiten.

Een funnel begint dus met veel bovenin en wordt steeds een stukje smaller. Bezoekers haken af. De bezoekers die blijven dien je op allerlei manieren te 'stimuleren'.

Verkoopfunnel © www.itsallaboutcommunication.nl

Na actie

Wanneer de Actie is genomen is het belangrijk dat jij als verkopende partij snel daar op ingaat. Snelheid is zowat het belangrijkste voor iedere consument.

Bij het afhandelen van de offerte aanvraag de verkoop is er weer een nieuwe funnel in te zetten.
Welke tekst gebruik je wel of niet. Is er iets unieks te bedenken om bij een offerte aanvraag de potentiele klant over de drempel te trekken?
Het contract of verkoopbewijs kan natuurlijk heel strak geformuleerd worden, maar een leuke tekst kan een puntje worden van waardering van de klant. Bij het versturen van de factuur kun je een verassende tekst verwijzend naar een blog of quote plaatsen, zodat jouw factuur met een glimlach betaald wordt.

Dit hele proces kan ik voor je onder de loep nemen. Waar het om gaat is dat ieder stap een snel, makkelijk te doorlopen proces moet zijn. Zowel voor de website lezer en klant als jouw adminstratie en verkoop proces.

Bij het sturen van een review of evaluatie aanvraag kun je er bijvoorbeeld een weggever in zetten.
De hele ervaring van je verkoop proces kan leiden tot een nieuwe aankoop van dezelfde klant of zorgen voor mond-tot-mond reclame naar andere potentiele klanten.

Voorbeeld

Zo heb ik voor Oud Hollands Entertainment diverse punten van de verkoopfunnel verbeterd.
Een tipje van de sluier: voor deze site zijn links in offerte en factuur gezet naar een 'Mieters' blog vol herinnering.
Een uniek 'Bedankt-filmpje' die men alleen te zien krijgt als je een boeking hebt gedaan. Compleet in themastijl en met meewerking van de artiesten. De opdracht zelf moet dan nog uitgevoerd worden, maar dit wekt direct een stuk vertrouwen bij de opdrachtgever.

Floormanager en Customer Service Manager

De afgelopen 5 jaar heb ik voor de ISE (Integrated Systems Europe) organisatie gewerkt. De grootste beurs in Rai Amsterdam.
2016 - 2020

Ik heb deze beurs gedraaid met gemiddeld 9 andere teamleden. Een leuk team wat communiceren hoog in het vaandel heeft. Zodra er wat was hielpen wij elkaar. Ook bij moeilijkere situaties werd het altijd opgelost.

ISE Customer Service Manager © www.itsallaboutcommunication.nl

Er zijn 6 dagen opbouw (voor enkele grote stands nog langer) voorafgaand en dan 4 showdagen.
Tijdens de opbouw zijn er Floormanagers actief om te zorgen dat de standbuilders weten waar zij terecht kunnen voor stroom en rigging, om de vervoersgangpaden vrij te houden, de veiligheidsregels in acht nemen en zorgen dat zij een stand maken en afwerken volgens hun tekening.
Ik zit dan niet achter een balie, maar ben interactief op de vloer aanwezig om alle communicatie ter plekke te kunnen doen.

Tijdens de showdagen worden de medewerkers Customer Service Managers, waarbij zij aanspreekpunt zijn zodat alle standmedewerkers goed hun verkooppraatjes kunnen doen, zonder omkijken naar andere vragen zoals schoonmaak, stroom, afbouw etc.

Bekijk een YouTube video over prachtige stand februari 2020.

Hard werken tijdens deze 10 dagen op rij, maar wat een voldoening. De laatste dag wordt standaard afgesloten met een borrel en staff party. Kijk, dan zorg je voor je personeel.

Referentie namens de Senior Operations Manager

"For our international show at the Amsterdam RAI, ISE, we created a loyalty programme, in 2012.
As a part of this programme we launched a new customer service approach, which would be the face of our organization.
For this we hired hostesses, and with this we also found Ilse. For the past 5 year Ilse tuned out to be a great asset, and she completely understood what we as organization wanted to achieve with our +1,300 exhibitors.
She raised her bar and her level of communicating, assisting and problem solving is tremendous, and we have always received many positive feedback from exhibitors with regard to her approach. She is a pleasant and dedicated colleague, who can work well independently as well as within a team. As she is very flexible, has multiple skills and can adapt very easily to your organization culture, I would definitely recommend Ilse."

Een collega voegt er aan toe:
"I have worked closely together with Ilse throughout the years and have seen tremendous progress. I have to say, she had a solution to every problem. Dedicated, hard working and always a smile on her face, that is how I describe her. Therefore, I would recommend Ilse as she is up for any challenge coming her way."

Supervisor PLMA

De afkorting staat voor Private Label Manufacturers Association. Een grote vakbeurs in Rai Amsterdam, ieder jaar in mei.

Fabrikanten staan op deze beurs om hun food en non-food producten te verkopen. Zij produceren deze consumentenartikelen als A- en B merken. Een A-merk draagt bijvoorbeeld de naam Knorr, Unox of Miss Helen make up van de Hema. Terwijl gelijkende producten ook als B-merk verkocht kunnen worden. Bijvoorbeeld als Basic van de Albert Heijn en producten onder de naam van Plus of Jumbo.

Supervisor tijdens PLMA © www.itsallaboutcommunication.nl

Om internationale verkopers en inkopers een goede start van de vakbeurs te geven dienen zij bij aankomst snel en accuraat geregisteerd te worden. Goede communicatie over crowd-controle in samenwerking met de beveiliging, hostesses, snake-liners etc is bij zo'n grote beurs cruciaal voor een goede doorstroming.

Ik zorg voor de communicatie tussen de organisatie en de hostesses en snake-liners die deze balies bemannen. Ieder vraag van de hostesses komt eerst bij mij terecht. Aangezien ik deze functie al 15 jaar verzorg weet ik vrijwel zeker een passend antwoord met het vertrouwen van de organisatie.

Vooraf krijgt iedereen een goede communicatie training en assisteer ik de organistie bij de training.
Tevens ben ik beheerder over de cash-betalingen van een entreekaart.

Referentie van de Registratie Manager binnen PLMA:

"Er worden aan de balies veel verschillende talen gesproken, waarbij Engels echter wel het meest gangbaar is. In deze internationale omgeving schakelt Ilse zonder moeite, en is ze helemaal op haar plaats. Ik heb Ilse leren kennen als iemand op wie we kunnen bouwen. Iemand die zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. Zowel vriendelijk als daadkrachtig in haar optreden naar zowel klanten als haar collega's. Het aansturen van de hostesses gaat haar heel natuurlijk af. Haar positieve houding maakt het bovendien erg prettig om met haar samen te werken."

Horecava APP

De afkorting Horecava staat voor Hotel Restaurant en Café Vakbeurs. Ieder jaar gehouden in januari in Rai Amsterdam. Op de Horecava mochten ik samen met de hostesses van Hospitality Ladies & Eventmanagement voor N200/GES de Visit Connect App uitgelegd aan standhouders. Tussen prachtige stand en heerlijke etensgeuren zorgen dat de standhouders van de Horecava gemotiveerd werden om de app te downloaden, activeren en gebruiken.

Communicatie over gebruik van een app PLMA © www.itsallaboutcommunication.nl

Als supervisor nam ik een deel van het communicatie traject vooraf met iedereen door. Legde uit hoe de app in elkaar zit, zodat zij dit over konden brengen aan de standhouders.
De app werd voor het eerst gebruikt om bezoekers te kunnen scannen en direct alle gegevens in ontvangst te nemen. Met deze gegevens kunnen de standhouders een follow-up doen en hun informatie toesturen, de contactpersoon bellen voor een afspraak of zelfs een aankoop afsluiten.

Referentie van de Operations Executive Manager binnen N200/GES:

"Ik ben blij. Het was een geslaagde dag. De foto's zien er leuk en gezellig uit!"

Schrijf je in voor tips en tricks

Volg me

Facebook logo Twitter logo LinkedIn Google Bedrijf Pinterest logo Instagram logo You Tube logo

Algemene Voorwaarden + Privacy
Onderdeel van Fun & Party Match / 2020